FM250 VAMPIRE - prezentace

FM250 Vampire je moderní, svým precizním zpracováním vysoce kvalitní, bezpečný a spolehlivý dvoumístné letoun. Posádce nabízí komfortní, elegantní design, který je ruku v ruce s vynikajícími letovými vlastnostmi a snadnou ovladatelností. Pro své výborné vlastnosti a výkony je ideální volbou pro sportovní i cross-country lety s dlouhým doletem, pilotní výcvik a také vlekání větroňů až do hmotnosti 750 kg.

Drak

Oválným průřezem trupu sendvičové kompozitové konstrukce se dosahuje příznivý poměr mezi pevností, hmotností a aerodynamickým odporem letadla. Křídlo je lichoběžníkového tvaru, skořepinové konstrukce s hlavním a pomocným nosníkem s uhlíkovými pásnicemi. Hlavní nosníky jsou napojeny na centrální části trupu a spojeny čepy. Křídlo je vybaveno odklápěcí vztlakovou klapkou. Ocasní část je klasického uspořádání s VOP v ose trupu. Vysoký dolet, až 1200 km, zajišťují integrální palivové nádrže umístěné v křídlech, které pojmou až 100l benzinu.

Podvozek

Pevný tříkolový podvozek příďové konstrukce je vybaven hydraulickými kotoučovými brzdami na hlavních kolech. Jsou ovládané pákou na středovém panelu, která slouží i jako parkovací brzda. Hlavní podvozkové nohy jsou kompozitové, přední kolo je řízené a odpružené. Kola můžou být na přání vybavená aerodynamickými kryty.

Motor

Zárukou vynikajících dynamických a letových vlastností je kvalitní motor Rotax 912 UL 80 HP. Při nízké hmotnosti Vampíru je motor velmi svižný, zaručí krátký rozjezd při vzletu a současně vysoké cestovní rychlosti. V doplňkové výbavě je možný ještě výkonnější motor Rotax 912 ULS 100 HP.

Kabina

Panoramatické prosklení kabiny, která je dodávána v čirém nebo lehce zabarveném provedení, s téměř 360° výhledem do všech stran Vám poskytuje dokonalý výhled ve všech fázích letu. Kabina se odklápí dopředu, proti směru letu, a v otevřené poloze je jištěna plynovou vzpěrou.

Interiér a komfort

Nový ergonomický interiér byl navržen s maximálním komfortem a poskytuje dostatečný prostor pro hlavu a ramena, a to i pro velké piloty. Všechny ovladače, přístroje a vypínače jsou dobře umístěny v zorném poli pilota a zároveň snadno dostupné ze sedadel. Pohodlné sezení zajišťují perfektně tvarovaná sedadla, která jsou příjemná i při dlouhých letech, během kterých posádka ocení větrání a možnost topení. V zadní části kabiny se nachází dostatečně veliký zavazadlový prostor.

Avionika

Avioniku je možno volit od základních přístrojů až po plně digitální glass cocpit Dynon Avionics. Na středovém panelu palubní desky je prostor pro zástavbu GPS řady Garmin a radio s odpovídačem.

 

Bezpečnost

FM250 Vampire může být vybaven balistickým záchranným padákovým systémem umístěným za sedadly posádky. Ovladač systému je umístěn v zorném poli pilota na přístrojové desce. Pasivní bezpečnosti přispívají čtyřbodové pásy společně se strukturou trupu letadla v prostoru posádky, který tvoří deformační zónu.

 

Aeroelastický test

FM250 Vampire absolvoval kompletní aeroelastickou zkoušku, kdy v rámci průkazu byla provedena úplná rezonanční pozemní zkouška a výpočet flutter testu. FM250 Vampire zkouškou prošel bez jakéhokoliv problému.

 

Vlekání větroňů

V dnešní době, kdy je kladen důraz zejména na snižování nákladů při běžném létání, je vlekání větroňů ultralehkými letadly na vzestupu. S vlekáním s FM250 Vampire máme bohaté zkušenosti, a to jak se standardní třílistou na zemi stavitelnou vrtulí, tak se zaletu stavitelnými vrtulemi. FM250 Vampire vleká až do 750 kg váhy kluzáku. .